lunes, noviembre 19, 2012

re-entrèe/ quosque tandem abutere patientia nostra?

Wolverine 2.2 650B Race Tire Product #W010-0351 USD$ 64.95

WTB's most versatile trail tire is now available in 650B. The Wolverine confidently tackles dicey descents, flies across flats and devours steep climbs. This fast-rolling tire's moderately spaced tread pattern combines plentiful working edges that clinge to hard pack and outside knobs that let you shred corners. Like it's namesake, the Wolverine's slight profile belies it's fierce bite.

Specifications:2.2,GMS: 54/52,Level: Race,Weight: 640g,Aramid Bead,DNA Compound,Lightweight Casing.Shipping Notes US and Canada shipping only

http://store.wtb.com/p/wolverine-2-2-650b-race-tire Ebay price US $42.99 +$8.90 USPS First Class Mail International

http://www.ebay.com/itm/WTB-Wolverine-2-2-650b-Race-Tire-Folding-/350639255323

comparison weight with the 26 "

WTB Wolverine Race 2.1 from Nashbar. Price $24.99 and free shipping. 531 grams for the 26" tubeless .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

http://www.pinkbike.com/news/Video-Tom-van-Steenbergen-Rise-2012.html

Each year Oxford University Press, makers of Oxford Dictionaries, selects a Word of the Year. It’s top terms in 2012? ''Omnishambles'' for the UK and ''gif'' for America. And while neither of these has particular relevance amongst mountain bikers (although Sequence Saturday is a glorified gif) I think the concept could be used for our sport. In my mind 2012’s mountain bike word of the year is: collaboration.

This has been the season of partnerships; from old favourites like The Coastal Crew, Silvia, Anthill Films, and Freeride Entertainment, to new ones like MindSpark (Nic Genovese/Aaron LaRocque), and Absolute Zero (David Peacock, Liam Mullany, and Andre Nutini), we’ve seen resources pooled, talents combined, and creativity coalesced. And this video is the perfect example of a new paradigm, in it Harrison Mendel, Rupert Walker, and Virtu Media joined forces to film Tom van Steenbergen laying a smackdown on Kelowna’s answer to the Post Office. The iconic (some might say infamous/played out) Dreamland jumps.

Freakishly talented families aren't exactly uncommon these days (the Atherton's, McCaul's, Berrecloth's, Lacondeguy's, Genovese's) but the van Steenbergen's are proving they deserve inclusion amongst the elite. While Bas is known for speed and style, Tom ''SHUT THE FRONT DOOR'' at Crankworx last year, winning the Teva Best Trick with a massive frontflip tuck no hander off the Bud Light shed. And he took the junior Dual Slalom win too. And did I mention he's 16?

V8 - Be Different from -V8- on Vimeo.

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Ayer ya intentè salir a soltar las piernas con la bici cannondale jekill y el king2 , eran sobre las tres de la tarde y el cielo se puso negro y se levantò un viento que presagiaba tormenta. Sòlo me diò tiempò a meter el tendedero en casa y enseguida cayò un chaparròn . Abortada la misión. Hoy, con un dìa soleado, nos fuimos los mismos protagonistas durante 1h a dar la vuelta corta al clot de galvany.

Debemos ser millonarios . El clot de galvany està cerrado por una cerca cinegètica para impedir el acceso a peatones , ciclistas y demàs fauna asilvestrada para proteger a los habitantes animales y vegetales del interior..

En teorìa sòlo se puede acceder por la puerta principal donde està el centro de interpretaciòn del clot. Todo èsto està muy bien , pero la cerca sòlo cubre 3 lados de los 4 , es decir que la cerca no està cerrada por la zona de arenales . La gente entra por los caminos abiertos de èsa zona y se encuentra con que no puede salir, si no vuelve por el mismo sitio. ¿Què hace la gente ? ¿dar marcha atràs ?,

no simplemente rompe la cerca y escapa. !

¿Què hace la administraciòn ? ¿cierra el lado que falta ?

, no!, ¿deja pasos de salida ? No!, simplemente arregla la cerca en los lugares elegidos por los que intentan salir .

La administraciòn lo arregla, los transeúntes lo rompen y asì estamos . Creo que en un año se han roto y arreglado las cercas màs de 6 veces en 6 puntos diferentes . Cada vez tardan màs de 1h en arreglar el roto es decir que llevamos 36 h. en costo de personal derrochado inùtilmente, sin contar el material necesario cada vez.

¿Hasta cuando ?

¿quosque tandem abutere administrationis patientian ( et pecunian )nostram ? http://es.wikipedia.org/wiki/Quousque_tandem_abutere,_Catilina,_patientia_nostra%3F

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